ATENCIÓ
Actualització 17 Juliol 2023: no acceptem més pressupostos
Donat l’allau de solicituds ens veiem obligats a tancar l’acceptació de pressupostos.
Ens centrarem en gestionar les solicituds de subvencions de les persones que fins a dia d’avui ens han enviat la solicitud.
Bon dia a tothom,
Ara sí, oficialment, s’ha obert la convocatòria per a l’any 2023 de subvencions destinades a la retirada d’amiant. Fa uns dies enrere es van publicar les bases reguladores, i avui s’ha publicat la nova convocatòria de subvencions.
El termini per presentar sol·licituds en aquesta convocatòria serà de 2 mesos a partir d’avui dia 25 de Maig. És a dir: es poden sol·licitar fins al 25 de juliol del 2023.
Com fer la sol·licitud de subvenció?
A continuació t’expliquem com fer la solicitud de subvenció per a retirar amiant de cara a que pugueu presentar la solicitud vosaltres mateixos, i en el cas de que la subvenció se us concedeixi, l’equip de RetiradaAmiant.cat pugui procedir a la retirada.
Què necessites per a fer la sol·licitud?
Per a fer la sol·licitud de subvenció per retirada d’amiant necessitaràs:
- Un ordinador
- Un certificat digital emès pel Gencat
- Un pressupost i una memòria
- Redactem aquests documents nosaltres, però ens els has de sol·licitar! Contacta amb nosaltres o emplena el formulari de sol·licitud de pressupost
- Un document que justifiqui la titularitat de l’inmoble on es faràn els treballs, que pot ser un dels següents:
- Escriptura de Propietat
- Nota simple del Registre de la Propietat
- Últim rebut de l’IBI
Passos a dur terme per iniciar la sol·licitud
A continuació et describim els passos a dur a terme per a que puguis presentar la sol·licitud.
NOTA: recorda que abans ens hauràs de sol·licitar un pressupost i una memòria tècnica, contacta amb nosaltres tan aviat com puguis.
Accedir a la web de l’agència de residus
Per a efectuar el tràmit, podeu accedir a través del següent link de la web de l’ARC (Agència de Residus de Catalunya):
https://residus.gencat.cat/ca/consultes_i_tramits
Clicar a “Sol·licitar Annex I” i descarregar el formulari
L’Annex I és la part dedicada a la retirada d’amiant destinats als propietaris de béns immobles que compleixin les següents condicions:
- Es subvenciona el 100% de la retirada fins a un màxim de 30.000 euros.
- Es pot executar l’obra un cop presentada la sol·licitud.
- Concurrència no competitiva.
Els passos són els següents:
Omplir el formulari
El següent pas és omplir el formulari corresponent, a continuació t’expliquem com fer-ho pas a pas.
Apartat “responsable tècnic”
En aquest apartat hi hauràn de constar les dades del responsable tècnic de RetiradaAmiant.cat.
Les dades en qüestió, per a que les pogueu copiar, són les següents:
- Responsable tècnic: Xavier Comas Moret
- Telèfon: 613 951 870
- Correu electrònic: info@retiradaamiant.cat
Apartat “desglossament de partides”
Al següent apartat hi haureu d’afegir les dades del pressupost que us haurem elaborat desde RetiradaAmiant.cat
Per emplenar aquest apartat necessitareu el pressupost. Les dades a emplenar són:
- Títol de l’activitat: El títol de l’activitat que surti al pressupost
- Import imputable als treballs de desamiantatge a l’inmoble: l’import de l’apartat de “Desmuntatge i retirada”
- Import imputable al transport dels residus d’amiant: l’import de l’apartat “Transport” del pressupost
- Import imputable al tractament dels residus d’amiant: l’import de l’apartat “Cànon” del pressupost
- A l’IVA s’hi ha d’afegir el 21% de la base total del pressupost
- A Mitjans Auxiliars, si no se n’han necessitat, no posar-hi res
- Pressupost de despeses i Import sol·licitat serà l’import total, incloent l’IVA.
Apartat “Documentació Annexa”
En aquest apartat haureu d’adjuntar tota la documentació corresponent, com veiem en aquesta captura de pantalla:
La descripció de cada un d’aquests documents és la següent:
- La memòria que us haurem enviat amb el document de pressupost.
- Important: si l’arxiu ocupa més de 2MB NO l’adjunteu. Rebreu un requeriment que restarà obert 3 dies i serà llavors quan el podreu entrar.
- La justificació de la titularitat de l’inmoble teniu vàries opcions:
- Escriptura de propietat: pots adjuntar una còpia digitalitzada de l’escriptura de propietat de l’immoble. En que envieu les primeres pàgines on surt el nom del propietari i la direcció de la finca és suficient.
- Certificat del registre de la propietat: Pots obtenir un certificat actualitzat del registre de la propietat on estigui inscrit l’immoble (es pot fer per internet).
- Últim rebut de pagament de l’impost IBI
Recorda que, tot i que aquestes són les opcions més comunes per justificar la titularitat d’un immoble, és possible que l’entitat o programa de subvencions demani requisits específics
Apartat “IVA Deduïble”
En cas de particulars heu de seleccionar la opció: no em puc deduir l’IVA suportat de la factura, ja que sóc consumidor final
Últim apartat
Els últims passos son:
- Seleccionar la casella Accepto les condicions
- Clicar el botó de Validar
- Signar amb Certificat Digital
Enviar el formulari
Un cop signat el formulari aquest es tancarà i tornareu a la pantalla principal. Simplement adjunteu el document i cliqueu a Envia:
Conclusions finals
El termini per presentar sol·licituds en aquesta convocatòria serà de 2 mesos a partir d’avui. Per tant es poden sol·licitar fins al 25 de juliol del 2023.
La resolució i la notificació de concessió de les subvencions s’han d’efectuar en el termini màxim de sis mesos a partir d’avui.
Si encara no disposeu del pressupost i de la memòria tècnica per a la retirada d’amiant, el podeu sol·licitar a través del següent correu electrònic: info@retiradaamiant.cat o a través del següent link https://retiradaamiant.cat/sollicitud-pressupost/
Per tal d’elaborar el pressupost necessitarem:
- Dades de la persona que sol·licitarà la subvenció (Nom complet, DNI, direcció).
- Dades de contacte (telèfon i correu electrònic).
- Descripció dels elements a retirar (metres quadrats, metres lineals, etc.).
- Fotografies de l’element a retirar (coberta, dipòsits, tubs, etc.) tant per la part interior com per la part exterior.
- Fotografies dels accessos (porta d’entrada, pati, carrer, etc.) És important per saber si podem accedir amb maquinària, camions, furgonetes o a peu.
- Direcció o ubicació on s’han de dur a terme els treballs.
- Característiques de l’immoble (habitatge habitual, edifici comunitari, garatge, cobert hort, etc.).
- Opcional: Captura de pantalla de google maps de la coberta a retirar (en cas de coberts)
Com més informació tinguem, millor i més ràpid podrem elaborar el pressupost i la memòria tècnica, i més possibilitats tindreu que us aprovin les sol·licituds.
Per qualsevol dubte, podeu contactar a través del telèfon d’informació al 613 951 870 en horari laboral (09:00 a 13:00 i de 16:00 a 18:00)
Salutacions,